Direktlänk till inlägg 24 mars 2011

Har jag börjat i fel ände?

Av jan Eriksson - 24 mars 2011 23:05

Det var visst onsdag redan i går, en dag som innebar en hel del frågor eftersom det är temadag på måndag eller det skulle bli en heldag och eleverna var inställda på det men i dag kom det kontraorder, det blir bara en halvdag.

 

Den här dagen var det mentorsdag på gymnasiet jag jobbar på, och när det är det då brukar jag ställa upp och vara provvakt åt en annan avdelning på skolan, jag tycker att det är utvecklande att arbeta tvärs över organisationen, men får en helt annan insikt då.

 

Första tillfället att skriva började klockan tio, det var inte direkt någon rusning men ett tjugotal var nog in och försökte att göra sitt bästa.  Jag brukar ju läsa när det är lite stiltje men den här dagen då glömde jag min bok, ingen större fara för det finns ju ett bra bibliotek på skolan. Jag ville ha något lite och lättläst, och det slutade med en bok av Ebbe Schön om troll, jättar och annat oknytt. Det kanske var ett omen för i den boken läste jag att i dag 24 mars är det tranornas dag, det såg jag redan när jag väntade på bussen i morse en plog med många tranor drog mot nordöst (man skall inte räkna dem  lärde jag mig i boken).

 

Lunch hann jag få i mig och kaffe det hade jag ju tagit med mig hemifrån i en liten termos.

 

Klockan en minut i ett var jag åter på plats men då var det lite av en rusning, jag tror att det stog femton elever och väntade på att få skriva, lite strul med vad dom skulle skriva och för vilken lärare, det var prov från sex olika lärare och det fanns allt från en sorts prov från en lärare till en som lämnade in åtta olika skrivningar. Tjogo minuter i tre kommer en elev släntrande för att skriva, jag undrar om han tror att han skall hinna skriva och det tror han, tio minuter senare är han klar, man kan undra hur mycket som blev rätt.

 

Jag är ju tekniskt och historiskt intresserad och har länge närt en önskan om att få tag på en liten, billig, bensinsnål bil att restaurera, renovera är nog inte att tänka på för att få en bil som ny det kostar massor. Nu har jag börjat införskaffa lite materel och då började jag med att bjuda på en reparationshandbok på tradera, det kan tyckas att jag börjar i fel ände men det kan också vara bra att vara påläst om hur man beter sig med vissa bitar av restaurationen.

 
 
Ringo

Ringo

8 april 2011 12:10

Nej, jag tror faktiskt att du är inne på helt rätt spår. Fortsätt så.

http://bilverkstad-umea.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jan Eriksson - 20 januari 2013 00:20

Det är länge sedan jag skrev här jag vet det.   Två dagar innan vi skulle gå på ett efterlängtat sommarlov så kom min chef, stack till mig ett papper med orden -"Det finns ris för att du kan bli övertalig" På två radet skulle jag få plats med de ...

Av jan Eriksson - 1 oktober 2012 14:40

Det är redan första oktober och jag har inte rapporterat någon från sommaren, eller det kanske är så att jag inte har upplevt att det har varit sommar?   Jag tar det från början.   Två dagar innan lärare och andra skulle gå på ett efterlängt...

Av jan Eriksson - 21 april 2012 15:16

Oj vilken vecka! Dotterns bil ville inte hem från Sala i söndags, i måndags så åkte jag och sonen dit för att hämta den. Jag hade köpt en ny bogserlina i Uppsala när jag åkte från jobbet så det skulle ju inte bli några problem, trodde jag. Vi sköt ut...

Av jan Eriksson - 25 mars 2012 21:59

Tiden går väldigt fort nu och redan är det sommartid.   Jag har jobbat och stått i en hel del, drabbats av pollenallergin och varit hemma ett par dagar.   I gå när jag skulle åka med sonen till Slaa en sväng så upptäckte vi att han hade inte ...

Ovido - Quiz & Flashcards