Direktlänk till inlägg 31 oktober 2010

Lång vecka

Av jan Eriksson - 31 oktober 2010 21:16

Det blev en lång vecka, min bil behövde mycket omvårdnad.

Det var så att bromssköldarna var helslut i bak och man kan inte ha det så där för då fungerar ju inte handbromsen, några sköldar kunde inte reservdelsfirmorna få fram innan onsdag.

 

På onsdagen var klassen till skolans flygmekanikerutbildning, och den ligger på Arlanda. Lite panik blev det på morgonen d¨å alla elever dök upp, det går ju inte att åka 25 personer i två minibussar, som tur var fanns det möjligheter att låna skolans buss. Inga problem att komma in på Arlanda, men man fick allt ta av sig skyddsskorna innan man gick igenom avsökarbågarna, skor och nycklar åkte igenom bagageröntgen.

 

Då är det torsdag och dags att skruva med mina bromsar igen, för att få dit sköldarna utan att plocka sönder hela bakaxeln blev jag tvungen att klippa bort lite plåt. Sen var det dags att skruva fast allt, till historien hör att det finns en som skall arbetspröva i lokalen och han tror tydligen att det är han som är "verkstadschef", han kommer med den ena dåliga kommentaren efter den andra, ja han tog och började och spydiga frågor om utifall det var rätt sköld. Utan att kolla om det var fallet så skruvade han dit dem och fixade med bromsbackarna. När han väl var färdig och skulle sätta dit bromsskivan så tog den i. -"jag frågade ju dig (mig) om det var rätt men det är det ju inte så nu får du (jag) göra det här. Ingen blev gladare än jag för jag har skruvat bilar sen tonåren, och gillar inte hans översittarattityd. Jag böt sköld och satte ihop det, tyvärr så kärvade det och då var han där igen och spelade besservisser. Jag höll tand för tunga. Andra sidan kärvade den också, så jag sänkte bilen och tog fram en pall för att kunna ha en bra arbetsställning, samtidigt som jag kunde se vad jag gjorde. -"Är du trött" kom det då, men jag svarade inte det jag tänkte (ja jag är trött på Dig) utan berättade att det var för att se bättre. På fredagen var allt inpassat så det blev även tid över för att koppla mina extraljus, något som behövs nu i höstmörkret.

 

Då var vi framme vid lördagen, som vanligt blev det melodikryss till frukostkaffet eller om det är tvärs om  

 

På eftermiddagen skjutsade jag sonen till Sala han skulle vidare till Västerås för att äta "flyttgröt" det är så att det företaget han jobbar på har flyttat sina lokaler från Sala till Västerås. Jag åkte och handlade lite för att sen hamna vid dator och TV. Klockan kvart över två ringde sonen, då ville han bli hämtad, det var bara att gå upp och vakna för en nattlig tur till Sala.

 

Söndag med sovmorgon i dubbel bemärkelse. När jag väl vaknade så blev det en tur till Morgongåva, jag behövde både en laddning av kontantkortet till mobilen och sen slipband till en maskin som jag har lånat, den skall jag slipa lådfronter med.

 

Nu i kväll har jag festat lite på Portello och pepparkakor.

Ja det var inte den här sortens Portello

 

Utan det var den sorten som Fors bryggerier gjorde tidigare.

 

Att det inte är några egentagna bilder beror på att det är lite ont om nätverk just nu, men den här datorn då kan man inte lägga in bilderna i den? Nää den här datorn är helt senil den vill int ealltid minnas att den har ett ledigt USB-uttag, och när den ibland hittar det så säger den att en okänd USB-enhet är inkopplad fast det inte finns någon ansluten.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jan Eriksson - 20 januari 2013 00:20

Det är länge sedan jag skrev här jag vet det.   Två dagar innan vi skulle gå på ett efterlängtat sommarlov så kom min chef, stack till mig ett papper med orden -"Det finns ris för att du kan bli övertalig" På två radet skulle jag få plats med de ...

Av jan Eriksson - 1 oktober 2012 14:40

Det är redan första oktober och jag har inte rapporterat någon från sommaren, eller det kanske är så att jag inte har upplevt att det har varit sommar?   Jag tar det från början.   Två dagar innan lärare och andra skulle gå på ett efterlängt...

Av jan Eriksson - 21 april 2012 15:16

Oj vilken vecka! Dotterns bil ville inte hem från Sala i söndags, i måndags så åkte jag och sonen dit för att hämta den. Jag hade köpt en ny bogserlina i Uppsala när jag åkte från jobbet så det skulle ju inte bli några problem, trodde jag. Vi sköt ut...

Av jan Eriksson - 25 mars 2012 21:59

Tiden går väldigt fort nu och redan är det sommartid.   Jag har jobbat och stått i en hel del, drabbats av pollenallergin och varit hemma ett par dagar.   I gå när jag skulle åka med sonen till Slaa en sväng så upptäckte vi att han hade inte ...

Ovido - Quiz & Flashcards