Direktlänk till inlägg 20 juli 2010

Min Rambler

Av jan Eriksson - 20 juli 2010 22:34

När jag lite brådstörtat fick flytta från ett hus var jag tvungen att göra mig av med min Rambler, en guld/koppar färgad skapelse från mitten av 50-talet. det var faktiskt så illa att jag gav bort den.

 

Vad har skett annars då? Jo i går var jag och grovstädade i sonens gamla lägenhet, bar ut en massa sopor och tomglas, tömde kyl och frys. Sen var det att tömma garderober och fylla bilen, jag fick plats med allt löst sånär som de två sofforna, till dem får det lov att bli kärra. När jag kom hem med det lasset så fanns det inga krafter till att bära in det i lägenheten.

 

Tisdagen började riktigt bra med att jag kollade om det skulle kunna finnas en tvättid under dagen, det var bara tt hämta tvätten och börja, jag fick ju inte de vanliga fyra timmarna men det räckte gott och väl till det två maskiner jag skulle tvätta.

 

När det var avklarat så var det dags att kolla om det hade kommit någon post, det är 50 meter till lådan och i dag var det en sån dag att den promenaden tog en dryg timme, det satt ju pratsugna människor på en av bänkarna, och jag är ju inte nödbedd när det gäller att prata.

 

Mat och kaffe måste jag nog också ha i dag.

 

Sen började jag bära in sonens saker i lägenheten, nu börjar det bli fullt så han får nog ta och ställa sakerna där dom skall vara.

När nu allt var inburet så tog jag och gjorde i ordning ett fotbad med både fotsalt och lite secialdoft "OleumBacileum", plockade fram en iskall öl och satte mig för att titta på speedway.

När jag sitter där och njuter så ringer min mobil och det är min gamla elev som ringer, samma person som fick överta min Rambler. han hade fått fart på den och den töffade runt på ganska låga varv, så nu skall han slipa kniven också så har han en trevlig gräsklippare. Det var väl ingen som trodde att det var en bil? Eventuellt så kommer det någon bild framöver.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jan Eriksson - 20 januari 2013 00:20

Det är länge sedan jag skrev här jag vet det.   Två dagar innan vi skulle gå på ett efterlängtat sommarlov så kom min chef, stack till mig ett papper med orden -"Det finns ris för att du kan bli övertalig" På två radet skulle jag få plats med de ...

Av jan Eriksson - 1 oktober 2012 14:40

Det är redan första oktober och jag har inte rapporterat någon från sommaren, eller det kanske är så att jag inte har upplevt att det har varit sommar?   Jag tar det från början.   Två dagar innan lärare och andra skulle gå på ett efterlängt...

Av jan Eriksson - 21 april 2012 15:16

Oj vilken vecka! Dotterns bil ville inte hem från Sala i söndags, i måndags så åkte jag och sonen dit för att hämta den. Jag hade köpt en ny bogserlina i Uppsala när jag åkte från jobbet så det skulle ju inte bli några problem, trodde jag. Vi sköt ut...

Av jan Eriksson - 25 mars 2012 21:59

Tiden går väldigt fort nu och redan är det sommartid.   Jag har jobbat och stått i en hel del, drabbats av pollenallergin och varit hemma ett par dagar.   I gå när jag skulle åka med sonen till Slaa en sväng så upptäckte vi att han hade inte ...

Skapa flashcards